vandebron

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over vandebron. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat maakt vandebron speciaal?

Bij vandebron kies je als klant zelf waar de stroom vandaan komt. Je kiest je eigen producent..

Informatie

Vandebron levert alleen duurzame stroom van de producenten op vandebron.nl. Zo kan er nooit meer duurzame energie verkocht worden dan er echt is. Deze energieleverancier maakt het mogelijk om direct van de bron duurzame energie af te nemen. Omdat de stroom via het nationale elektriciteitsnet verloopt is de klant ook nog eens verzekerd van levering.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
De producenten verkopen hun stroom aan Vandebron en zij regelen verder alles: Van de administratie tot de klantenservice en de levering van 100% CO2 gecompenseerd gas.

Als klant van vandebron kiest je zelf de producent en de manier van opwekken waar je achter staat, zo weet je zeker dat je geld goed terechtkomt.

Vandebron maakt geen marge op energie; de inkomsten komen uit het abonnement. Daarom heeft vandeBron, net als de klant, er geen belang bij dat er meer energie wordt verbruikt.

Adres Herengracht 545 1017 BW Amsterdam
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 09:00 tot 18:00 uur.
Telefoonnummer helpdesk 0880-444 555
Telefoonkosten Helpdesk Lokaal tarief + gebruikelijke belkosten
Steden met klantenbalies -
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Ja
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Nee
Kosten acceptgiro per keer N.v.t.
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0,-
2e herinnering Conform algemene voorwaarden
Verwerking verhuizing 0,-
Overige kosten, namelijk Conform wettelijke bepaling

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 0 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 0 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit Niet apart gemeten
Tijdigheid rekening Gas Niet apart gemeten
Aantal signalen en klachten algemeen Laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Per mail en telefonisch
Hoe vaak? Onbeperkt
Max. verlaging? 15%
Max. verhoging? 100%
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice