Vastelastenbond

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over de Vastelastenbond. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet de Vastelastenbond voor haar klanten?

Door lid te worden kan men onder andere collectieve kortingen krijgen.

Informatie

De Vastelastenbond is een inkoopcollectief van en door consumenten. Het collectief is opgericht in 2004 met als doel om gezamenlijk kortingen te realiseren bij gas- en stroomleveranciers. Hierbij staat het gemak voor de leden voorop. De Vastelastenbond gelooft in het verenigen van consumenten zodat er een betere onderhandelingspositie ontstaat.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
Waarom overstappen naar dit collectief? De Vastelastenbond is overtuigd van de kracht van het collectief, van persoonlijk advies en een doorlopend voordeel voor alle aangesloten leden. De Vastelastenbond heeft als missie problemen en klachten te voorkomen door een scherpe focus op en hoge eisen aan een product, als ook aan de leverancier en de klantenservice. Klachten en problemen worden door de Vastelastenbond adequaat opgelost. Het collectief adviseert leden om een alerte en kritische houding aan te nemen. Daarmee kunnen ze zicht wapenen tegen misleidende aanbiedingen vanuit de markt. De Vastelastenbond dankt zijn bestaan aan de combinatie van scherpe prijzen en een goede service.

De Vastelastenbond werkt als inkoopcollectief momenteel samen met twee energieleveranciers binnen de energiebranche: energiedirect.nl en Greenchoice.

Vereniging de Vastelastenbond geeft graag praktische informatie over de rechten van consumenten en helpt met het besparen op vaste lasten. Ook houdt de Vastelastenbond consumenten op de hoogte van het laatste nieuws omtrent deze vaste lasten. Dit alles om de consument de juiste keuzes te laten maken.

Naast energie biedt het energiecollectief ook de mogelijkheid om services voor internet, televisie en telefonie af te nemen.

Adres Torenallee 28-08 5617 BD Eindhoven
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur
Telefoonnummer helpdesk 040-720 02 00
Telefoonkosten Helpdesk lokaal tarief
Steden met klantenbalies Geen
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Nee
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Nee
Kosten acceptgiro per keer N.v.t.
Automatische incasso Nee
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0,-
2e herinnering Conform wettelijke bepaling
Verwerking verhuizing 0,-
Overige kosten, namelijk onbekend

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 2 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 2 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit Niet apart gemeten
Tijdigheid rekening Gas Niet apart gemeten
Aantal signalen en klachten algemeen Laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Neem contact op met klantenservice
Hoe vaak? onbekend
Max. verlaging? onbekend
Max. verhoging? onbekend
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice