Qurrent

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over Qurrent. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet Qurrent voor klanten?

Bij Qurrent kan de klant deelnemen aan duurzame energieprojecten.

Informatie

Stichting DOEN, het Klimaatbureau en de Natuur- en Milieufederaties namen in 2011 het initiatief voor een nieuw soort energiebedrijf: Qurrent. Een landelijke energiecoöperatie die je zoveel mogelijk helpt met het opwekken en besparen van energie. Verdienen aan je energieverbruik past daar niet bij. We streven dan ook niet naar maximale winst.

Ons ideaal is dat iedereen net zoveel duurzame energie opwekt als verbruikt.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
Het opwekken en besparen maken we bij Qurrent zo gemakkelijk mogelijk. We sturen graag iemand bij je langs voor een isolatie-check. Of we helpen je aan zonnepanelen op je dak. En als je dak niet geschikt is, kun je deelnemen in een zonnepark. Of voordelig participeren in een windmolen uit ons windpark. Je kunt ook gewoon kiezen voor groene stroom tegen inkoopprijs. Ook die komt van Nederlandse windmolens. Het is allemaal zo geregeld.

Adres Willem Fenengastraat 23 1096 BL Amsterdam
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur. Zaterdag van 10.00 tot 13.00 uur.
Telefoonnummer helpdesk 088 777 1200
Telefoonkosten Helpdesk Lokaal tarief
Steden met klantenbalies Amsterdam
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Ja
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag en één keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Nee
Kosten acceptgiro per keer N.v.t.
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering € 0.00
2e herinnering 40,- (minimaal, volgens Wet Incassokosten)
Verwerking verhuizing € 0.00
Overige kosten, namelijk 0,-

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 0 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 0 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit Niet apart gemeten
Tijdigheid rekening Gas Niet apart gemeten
Aantal signalen en klachten algemeen Zeer laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Via email of telefonisch
Hoe vaak? Onbeperkt
Max. verlaging? 10%
Max. verhoging? 100%
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice