NLE

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over de Nederlandse Energie Maatschappij. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over NLE, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet de Nederlandse Energie Maatschappij voor klanten?

Bij NLE krijg je 100 euro korting bij de aanschaf van zonnepanelen.

Informatie

Energieleverancier de Nederlandse Energie Maatschappij biedt 100% groene energie aan. Deze vooruitstrevende energiespeler maakt zich ook op brancheniveau sterk voor marktverbetering.

NLE richt zich op zowel consumenten als ondernemers.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
De Nederlandse Energie Maatschappij is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Sinds 2005 daagt NLE de traditionele marktpartijen uit. Want de energieleverancier gelooft erin dat hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen. En des te beter de dienstverlening. NLE streeft ernaar de markt scherp te houden.

NLE staat voor een uitstekende klantenservice, is transparant over haar duurzame energie producten en communiceert helder en duidelijk. De firma is op dit moment de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Verder richt NLE zich op een gestage energietransitie.

In 2014 heeft de Nederlandse Energie Maatschappij heeft de Rotterdamse Ondernemersprijs gewonnen. Van de meer dan 8.500 stemmen kreeg NLE 62% toegekend door consumenten en een vakjury. Deze prijs is volgens de jury toegekend omdat ‘NLE in veel opzichten grensverleggend te noemen is, of het nu gaat over het benutten van marktkansen, de bedrijfsresultaten, ondernemerschap, management, de marketing of inzet van medewerkers.

‘Ook heeft de Nederlandse Energie Maatschappij een verandering doorgemaakt van ‘prijsvechter’ naar ‘uitdager’ met een sterke focus op klanten en klantportefeuille.’ De prijs werd aan NLE uitgereikt door burgemeester Aboutaleb in Beurs-World Trade Center in Rotterdam.

Adres Postbus 23064 3001 KB Rotterdam
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur.
Telefoonnummer helpdesk 088-7307307
Telefoonkosten Helpdesk Lokaal tarief
Steden met klantenbalies Geen
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Nee
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening van de Nederlandse Energie Maatschappij.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Ja
Kosten acceptgiro per keer 2,42
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling (alleen bij een nota van minimaal €225,00)
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0,-
2e herinnering 15,00
Verwerking verhuizing 0,-
Overige kosten, namelijk Na de 2e herinnering volgt toepassing Wet Incassokosten

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 5 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 5 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit 99.9%
Tijdigheid rekening Gas 99.8%
Aantal signalen en klachten algemeen Zeer laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Via website (Mijn NLE), telefonisch en per e-mail
Hoe vaak? Maximaal 1 keer per maand verlagen, verhogen mag a
Max. verlaging? 10%
Max. verhoging? onbekend
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice