Greenchoice

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over Greenchoice. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet Greenchoice voor haar vaste klanten?

Greenchoice legt vooral de nadruk op duurzame oplossingen, zoals investeren in windenergie.

Informatie

Greenchoice is een vernieuwend energiebedrijf dat uitsluitend groene energie levert aan huishoudens en kleine bedrijven. Zij hanteert hierbij zeer concurrerende tarieven en heeft als doelstelling dat zoveel mogelijk Nederlanders overstappen op groene energie. Met deze uitgangspunten voorziet Greenchoice ruim 200.000 klanten van groene stroom en groen gas. Hiermee is Greenchoice de grootste 100% groenleverancier.

In 2015 heeft de Consumentenbond energieleverancier Greenchoice uitgeroepen tot de beste van Nederland. Greenchoice scoorde gemiddeld het hoogste op de drie onderdelen: service, klantvriendelijkheid en duurzaamheid.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
Kiezen voor groen betekent dat iedereen bewuster omgaat met energie. Zuinig zijn met energie en zoveel mogelijk zelf opwekken, op die manier komt een duurzaam Nederland iedere dag dichterbij. Zo werken klanten en Greenchoice samen aan één doel: een schonere wereld. Greenchoice helpt graag om een duurzame keuze te maken. Zonder moeite of teveel extra kosten.

Greenchoice helpt met energie besparen en met zelf energie opwekken. Greenchoice levert volledig groene stroom en bosgecompenseerd gas. Die energie wordt gehaald uit natuurlijke bronnen: zon, wind, water en biomassa. Nu al komt 70% uit Nederland en in 2020 is dat 100%. Uw gasverbruik wordt gecompenseerd met bos- en klimaatprojecten.

Greenchoice levert onder andere windenergie van de coöperatie Windunie. De leden van deze coöperatie produceren stroom uit windmolens, die energieleverancier Greenchoice verkoopt als Winduniestroom.

Adres Pieter de Hoochweg 111 3024 BG ROTTERDAM
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Zaterdag van 8.30 tot 16.00 uur.
Telefoonnummer helpdesk 010-478 23 26
Telefoonkosten Helpdesk Lokaal tarief
Steden met klantenbalies Geen
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Ja
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Nee
Kosten acceptgiro per keer N.v.t.
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0,-
2e herinnering 40,- (minimaal, volgens Wet Incassokosten)
Verwerking verhuizing 0,-
Overige kosten, namelijk Geen

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 2 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 2 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit 98.9%
Tijdigheid rekening Gas 99.1%
Aantal signalen en klachten algemeen Laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Via uw persoonlijke internetdossier of telefonisch / per e-mail
Hoe vaak? Zo vaak u wilt, na goedkeuring leverancier
Max. verlaging? niet bekend
Max. verhoging? niet bekend
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice