EnergieFlex

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over EnergieFlex. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet EnergieFlex anders voor haar klanten?

Energieflex biedt klanten de mogelijkheid om prepaid energie af te nemen.

Informatie

EnergieFlex is een Nederlandse energiemaatschappij die het de hoogste tijd vond om écht verandering op de energiemarkt te brengen en met nieuwe oplossingen te komen.Dit doet EnergieFlex onder andere door een prepaid mogelijkheid te bieden voor het afnemen van energie.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
EnergieFlex is sinds 2014 op de energiemarkt en is de enige energieleverancier in Nederland die de mogelijkheid biedt om prepaid energie af te nemen. Als klant koop je voor een bepaald tegoed stroom en gas. Als het tegoed op is kun je opwaarderen.

Een andere mogelijkheid is het betalen van voorschotbedragen of maandafrekening op basis van daadwerkelijk verbruik.

Voor beide soorten contracten heeft de klant een slimme meter nodig. Deze is te verkrijgen via EnergieFlex zelf.

Adres Nevelgaarde 40 3436 ZZ Nieuwegein
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 08.30-17.00 uur
Telefoonnummer helpdesk 030-3040170
Telefoonkosten Helpdesk Lokaal tarief + gebruikelijke belkosten
Steden met klantenbalies Geen
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Ja
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Afhankelijk van contract.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Ja
Kosten acceptgiro per keer € 2,10
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contact via klantenbalie
Kosten 1e herinnering € 0,-
2e herinnering Conform wettelijke bepaling
Verwerking verhuizing € 0,-
Overige kosten, namelijk Bij spoedaanvraag of heraansluiting binnen 3 maanden € 50,-

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 0 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 0 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit niet bekend
Tijdigheid rekening Gas niet bekend
Aantal signalen en klachten algemeen niet bekend

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Via e-mail of telefonisch
Hoe vaak? 1x per jaar
Max. verlaging? Max. 10%, minimale aanpassing van € 10,- per maand
Max. verhoging? Onbeperkt, minimale aanpassing van € 10,- per maan
Verdere verlaging op verzoek? Neem contact op met klantenservice