Eneco

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over Eneco. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet Eneco voor haar vaste klanten?

Eneco heeft een groot aantal bespaarproducten, speciaal voor klanten.

Informatie

Eneco is een geïntegreerd energiebedrijf gericht op productie, handel, transport en levering van gas, elektriciteit en warmte en bijbehorende diensten. Met ruim 7.000 medewerkers bedient Eneco twee miljoen zakelijke en huishoudelijke klanten. Daarmee behoort zij tot de top drie van energiebedrijven in Nederland. De aandelen zijn in handen van 53 Nederlandse gemeenten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Eneco is in 1995 ontstaan uit een fusie van de energiebedrijven van Rotterdam, Den Haag en Dordrecht. In de daaropvolgende jaren zijn er dertien regionale energiebedrijven bijgekomen.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
Eneco gaat voor de toekomst door een principiële keuze te maken voor duurzame energie; de enige weg naar continuïteit van energie op langere termijn. Daarbij staat Eneco voor toonaangevende dienstverlening en betaalbare energievoorziening.

Adres Postbus 1014 3000 BA Rotterdam
Telefoontijden helpdesk Werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur
Telefoonnummer helpdesk 0900-0201
Telefoonkosten Helpdesk € 0,45 per gesprek, plus eigen telefoonkosten
Steden met klantenbalies Geen
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Ja
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Nee
Acceptgiro Ja
Kosten acceptgiro per keer 2,-
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0,-
2e herinnering 20,-
Verwerking verhuizing 0,-
Overige kosten, namelijk Geen

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 2 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 10 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit 99.3%
Tijdigheid rekening Gas 99.4%
Aantal signalen en klachten algemeen Zeer laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? Via website of telefonisch
Hoe vaak? Onbekend
Max. verlaging? onbekend
Max. verhoging? onbekend
Verdere verlaging op verzoek? ja, via klantenservice