E.ON

Introductie

Hieronder vind je extra informatie over E.ON. Naast factuele informatie lees je hier ook meer over het bedrijf, de mensen, energietarieven en producten.



Wat doet E.ON voor haar vaste klanten?

E.ON biedt vaste klanten veel extra services, zoals energie-bespaar-advies aan huis.

Informatie

E.ON Benelux is onderdeel van het Duitse E.ON Energie AG, een energieproducent en leveringsbedrijf dat wereldwijd ruim 30 miljoen klanten bedient. E.ON is Europa’s grootste energieleverancier. Zij zorgen voor een veilige en toekomstgerichte productie en levering van elektriciteit en gas voor de zakelijke en particuliere markt. In de bedrijfsvisie van E.ON staan eerlijkheid, openheid en ‘waar voor uw geld’ voorop. Verder is E.ON zich als energieproducent bewust van haar verantwoordelijkheid tegenover het milieu.

E.ON levert standaard groene stroom en heeft als Europa’s grootste energieleverancier ruime ervaring met duurzame energiewinning.

Waarom overstappen naar deze energieleverancier?
Het voordeel van Europa`s grootste energieleverancier: scherpe tarieven van een betrouwbare partij, gemak, een aanspreekpunt, alles draait om de klant, snel en eenvoudig overstappen, maatschappelijk verantwoord, gericht op duurzaamheid.

Ook kunnen klanten van E.ON een abonnement nemen op de EnergieAssistent. Dit handige systeem helpt om onnodig energieverbruik in huis op te sporen en te verhelpen. Er zijn verschillende pakketten van dit systeem verkrijgbaar. Elk pakket is uit te breiden met extra opties, zoals slimme stekkers, een op afstand bedienbare thermostaat en een zonnepaneelmonitor. Na aanschaf is de EnergieAssistent eigendom van de klant.

Adres Dr. Holtroplaan 2-28 5652 XR Eindhoven
Telefoontijden helpdesk Op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur
Telefoonnummer helpdesk 0900-0601
Telefoonkosten Helpdesk 0,45 cent per gesprek, plus eigen telefoonkosten
Steden met klantenbalies Eindhoven (geopend van 08.30 tot 16.00 uur)
Vergunninghouder voor gas en licht
Lid geschillencommissie Ja
Gedragscode Ja
Duurzame opwekking in NL Nee
Stroometiket
Algemene Voorwaarden Algemene voorwaarden

Facturering

Facturering Maandelijks voorschotbedrag per automatische incasso. Eén keer per jaar een jaarafrekening.
Alles op 1 factuur Ja
Acceptgiro Ja
Kosten acceptgiro per keer 1,21
Automatische incasso Ja
Andere betaalopties
  • Ideal
  • Betalingsregeling
  • Digitale nota
  • Contant via klantenbalie
Kosten 1e herinnering 0
2e herinnering 40,- (minimaal volgens Wet Incassokosten)
Verwerking verhuizing 0
Overige kosten, namelijk nvt

Dienstenoverzicht

Online diensten
Verhuizing doorgeven
Inzien/wijzigen pers. gegevens
Factuur inzien
Energieverbruik checken
Meterstanden doorgeven
Voorschot wijzigen
Rekeningnummer wijzigen
Energiebesparing en advies
Energie Prestatie Advies (EPA)
Verbruik meten en bijhouden
Verbruikkosten apparaten
Verbruik per e-mail
Bespaartips
Service diensten
Service- en onderhoudscontract
Veiligheidscheck energie
Duurzaam
Groenprojecten

Consuwijzer

Beloofde beantwoording e-mail 5 werkdagen
Beloofde beantwoording brief 5 werkdagen
Beloofde beantwoording telefoon 0 werkdagen
Tijdigheid rekening Elektriciteit 99.44%
Tijdigheid rekening Gas 99.52%
Aantal signalen en klachten algemeen Zeer laag

Mogelijkheden wijzigen voorschotbedrag

Hoe wijzigen? per telefoon, e-mail, website (live chat), Twitter of Facebook (chat
Hoe vaak? onbekend
Max. verlaging? 10%
Max. verhoging? onbeperkt
Verdere verlaging op verzoek? ja, via klantenservice